Data- en informatiemanagement verder optimaliseren

Speerpunt

Kwaliteit

Wat willen we bereiken?

Data- en informatiemanagement verder optimaliseren

Wat willen we ervoor doen?

Kwaliteitsbeheersing (waaronder datakwaliteit) blijft een belangrijk item in 2021. In 2019 zijn alle processen binnen het Sociaal Domein geharmoniseerd ingericht.

Zoals hierboven aangegeven: het Sociaal Domein is doorlopend in beweging. De vraag is vooral: hoe zorgen we ervoor dat na iedere verandering/wijziging/vernieuwing alles in samenhang blijft werken. In 2021 wordt gewerkt met een data kwaliteitsplan. Periodiek wordt over de kwaliteit gerapporteerd zodat snelle bijsturing mogelijk is.

Wat is de stand van zaken?

Het data kwaliteitsplan wordt aangepast aan de nieuwe indeling van het Sociaal Domein met drie teams. Belangrijk is dat binnen alle domeinen van het Sociaal Domein, alsmede bij de opdrachtgevers, meer bewustzijn ontstaat over het belang van datakwaliteit.

In 2021 zijn een aantal wijzigingen doorgevoerd om data- en informatiemanagement te verbeteren. In de tweede helft van 2021 wordt gekeken welke stappen gezet kunnen worden om de datakwaliteit verder te optimaliseren.

Stel uw tan:document zelf samen

SELECTIE

0 - geselecteerd

Direct downloaden


Volledige pdf